Czego uczy się na kierunku Game Studies Profil Praktyczny?

Studia kształcą w zakresie wiedzy i umiejętności związanych z tworzeniem i analizowaniem gier. Realizowane treści oraz kształtowane kompetencje dobrano pod kątem konkretnych stanowisk na rynku pracy w branży gier oraz wokół niej. Student nauczy się tworzenia gier – ich projektowania, programowania i kreowania zawartości graficznej oraz tekstualnej. Posiądzie umiejętność analizy gier jako tekstów kultury i produktu na rynku wydawniczym oraz praktyczne kompetencje związane z procesem kreatywnym i wydawniczym w zakresie rynku gier wideo, planszowych, fabularnych (RPG), bitewnych, karcianych i innych. Absolwent będzie posiadał wiedzę dotyczącą tworzenia programów i sekwencji kodów w poznanych językach programowania; treści graficznych, designu. Uszczegółowienie i pogłębienie wiedzy zapewniają zajęcia fakultatywne.

 

Działalność studencka

Studenci kierunku Game Studies mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”.

Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach i instytucjach zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej.

 

Sylwetka absolwenta

Absolwent studiów I stopnia uzyskuje tytuł zawodowy licencjata i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji i świadomego rozwoju zawodowego.

Absolwenci Game Studies (I stopnia) znajdują zatrudnienie m.in.

– na szerokim i niezwykle współcześnie aktywnym rynku kreatywnym i wydawniczym gier, w charakterze twórcy gier – (game designer, level designer, narrative/quest designer, projektant graficzny, grafik, animator, szeroko rozumiany twórca treści) a także ich badacza, krytyka, testera, tłumacza lub wielu innych na szerokim i wciąż rozwijającym się rynku gier bez prądu lub wideo,

–  mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury.

–  branży PR, reklamie.

 

Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów

Absolwent studiów I stopnia na kierunku Game Studies może kontynuować naukę na kierunku Digital Cultures II stopnia oraz na innych kierunkach prowadzonych w Uniwersytecie Opolskim.