Czego uczy się na kierunku Digital Cultures?

Studia mają na celu osadzenie elementów groznawczych i wiedzy o środowiskach cyfrowych w szerszym kontekście językoznawczym oraz kulturoznawczym.

Kluczowym dla przygotowanego programu pojęciem jest komunikacja, której obecność i kształtowanie jak i refleksja nad nią w środowisku digitalnym stanowi trzon efektów, które mają wypracować przygotowane kursy.

Proponowany kierunek zakłada osiągnięcie efektów uczenia się w zakresie wiedzy o przestrzeni i kulturze cyfrowej jako płaszczyźnie komunikacyjnej – języki nowych mediów, socjolekty graczy oraz fanowskie w środowisku cyfrowym, memy i komunikacja w Internecie. W zakresie umiejętności skupia się przede wszystkim na kompetencjach komunikacyjnych, w tym także marketingowych i PR. Duży nacisk będzie tu położony na poruszanie się po i zarządzanie mediami społecznościowymi jako najbardziej wpływowej platformie komunikacyjnej w przestrzeni cyfrowej. Kompetencje społeczne dotyczyć będą przede wszystkim dostrzeżeniu roli wymiany myśli i kompetencji językoznawczych we współczesnym świecie.

 

Sylwetka absolwenta

Proponowana przez nas sylwetka absolwenta to profil pracownika kreatywnego w środowisku cyfrowym, w tym przede wszystkim deweloper w branży gier (zarówno pod kątem projektowania gier jak i ich elementów – grafik, animacji, treści tekstualnych i poziomów) o kompetencjach rozszerzonych w zakresie komunikacji w przestrzeni cyfrowej, co może okazać się szczególnie istotne wobec przeobrażeń na rynku pracy po pandemii COVID19.

Oferujemy kompetencje pracownika cyfrowego marketingu oraz specjalisty ds. komunikacji społecznościowej i zarządzania społecznościami, co nierozerwalnie wiąże się współcześnie z promocją produktów w przestrzeni sieci Internet.

Kierunek Digital Cultures odpowiada na sygnalizowane potrzeby studentów studiów I stopnia w zakresie wielokierunkowego rozwoju, zyskania różnorodnych kompetencji, które ułatwiłyby im lepsze dostosowanie się do wymogów współczesnego rynku pracy.

Absolwenci Digital Cultures (studia II stopnia) znajdą zatrudnienie m.in.

– w szeroko rozumianej branży gier;

–  mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury.

–  branży PR, reklamie.